0

Penantian berakhir..

"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesusahan dan kesedihan. Aku berlindung kepada Engkau dari kelemahan dan kemalasan. Aku berlindung kepada Engkau dari sifat pengecut dan kikir. Aku berlindung kepada Engkau dari terbelit oleh hutang dan tertindas oleh orang lain." (Hadith riwayat Abu Daud)

Assalamualaikum wbt...

Hari ke hari, minggu ke minggu, bulan ke bulan, tahun ke tahun,  masa pantas berlalu..teka teki Imam Syafie, benda apa yang jauh dengan kita? "Masa"..right? 

Yeah, dengan ini, aku berada di akhir sem! yang sangat menguji kekuatan rohani dan emosi..didatangkan ujian yang sangat aku rasenya perit..yang menyebabkan hilang kepercayaan sesuatu hubungan..hubungan?

I think u olls taw hubungan yang terlintas tu kan? well, setiap orang akan merasai..dan akan merasai..tersilap langkah parah padahnya!

terbaca satu status Pahrol Md Juoi..salah seorang penulis buku..kalo sakit kaki hanya tidak boleh berjalan...kalo kita sakit hati, hilang tiada matlamat dan tujuan kita kt dunia..

Hanya dapat berpesan kepada yang belum terjebaknya, JANGAN SESEKALI kaum hawa mudah terpikat dan kata-kata manisnya! Ingat, kita mawar berduri, ada WALI, sesekali yang datang kepada kamu yang baik manapun, alim manapun tapi mendekati kamu secara tidak terhormat, batalkan niat tu untuk dijadikan calon!

Biar ianya datang secara terhormat kepada WALI kite, mengambil hati WALI terlebh dahulu daripada kita! biar orang tua kita yang membuat keputusan dan penilaian sebelum diserahkan amanah kepada orang lain! BE CAREFUL LADIES!

Sangat susah untuk jumpa lelaki seperti itu, yang taw jaga kehormatan diri dan orang lain, menjaga maruah secara terhormat!

Apa salahnya kita mengidamkan lelaki seperti itu dengan menjadikan kita lebih baik dari sebelum ini kan! BERUSAHALAH! untuk jadi lebih baik!ya!jadi lebih baik!

WANITA HEBAT pasti untuk LELAKI YANG SANGAT HEBAT

Doala kepadaNYA, nescaya Allah akan makbulkan doanya..itu JANJI ALLAH! so, doa banyak2, yakin padanya kan! mintakla sebanyak manapun kita nak!Allah akan persiapakan juga untuk kita!

So, doa dari mak abah, aku tetap tabah di sini, dengan status pelajar tahun akhir, dengan esemen yang makin menggila, kene terima...

But, ada satu perasaan yang lebih erat antara mak ngan aku..siapa yang xnak anaknya disakiti dan dikecewakan right! LOVE MY MAK! (T_T)

Doakan aku di sini tetap sabar menanti..menanti..satu kehidupan yang penuh berliku...

*feel frustrated*

0 komen:

Post a Comment

Back to Top